Koronavírus ako vírusové kvapôčkové ochorenie nás trápi už viac ako rok. Nielen teraz, ale aj pred mesiacmi, keď začala tzv. druhá vlna pandémie, väčšina z nás hľadala informácie, ako posilniť imunitu a chrániť sa pred vírusmi.

Kto chce mať dobrú imunitu, ten by nemal podceňovať stravovanie a mal by telu dopriať kvalitnú stravu. Zároveň je dôležité posilňovať imunitu aj pohybom na čerstvom vzduchu a zdravým životným štýlom.

Konzumácia ovocia a zeleniny

Listová zelenina, kyslá kapusta, paprika, jablká a citrusové plody obsahujú dôležité vitamíny, ktoré telo pomáhajú chrániť pred vírusmi. Ak nechcete podceniť stravovanie a chcete telu dopriať kvalitnú stravu, tieto potraviny je dobré zaradiť do jedálnička. Ovocné smoothies si môžete dávať hneď ráno, alebo na desiatu. Pozor dávajte práve na kombináciu kávy a ovocných smoothies. Ak si doprajete kávu Arabica, dávajte si ju vždy aspoň pol hodinu, hodinu po konzumácii ovocného smoothie. Čo sa týka zeleniny, skvelé sú zeleninové šaláty. Výborne sa hodia k mäsu pripravenému na prírodný spôsob a v tejto kombinácii dostatočne zasýtia. Aby ste nekonzumovali len zeleninu, do zeleninového šalátu odporúčame nakrájať menšie množstvo Feta syru, poprípade doň pridať zdravé chia semienka.

Pohyb a čerstvý vzduch

Náš imunitný systém trpí po zime nedostatkom vitamínu D. Kým cez zimu sme si ho dopĺňali najmä pomocou stravy a výživových doplnkov, teraz by sme si ho mali dopĺňať nielen stravou, ale aj tým, že budeme tráviť dostatok času na čerstvom vzduchu. Šport a čerstvý horský vzduch viditeľne prospieva organizmu a vďaka pohybu v prírode si posilníte imunitný systém. Kým káva, či už pripravená v pákových kávovaroch, alebo v automatických kávovaroch chráni pred Alzeimerovou chorobou, cukrovkou a rakovinou hrubého čreva, pohyb a čerstvý horský vzduch pomáha posilňovať imunitu. Dokonca je dokázané, že aj káva zlepšuje obranyschopnosť organizmu. Autor: Muzyka Vitaliy, Foto: Shutterstock.com