Ak aj vy patríte k tým, ktorí si držia líniu a snažia sa odolávať nezdravým jedlám, nemusíte mať kvôli Vianociam hlavu v smútku. Jedlo na štedrovečerný stôl sa dá navariť aj v zdravšej verzii. A, navyše, rozdiel nespozná nikto z rodiny!

 Zemiakový šalát
Jednou z najväčších kalorickým bômb na stole je majonézový šalát. Pritom stačí tak málo! Nahraďte majonézu gréckym bielym jogurtom a hneď budete mať na stole menej kalorickú verziu. Celý recept na zdravý zemiakový šalát s jogurtom nájdete na stránke s fit receptami.

Ak chcete zájsť ešte ďalej, použite grécky jogurt. Z testu spotrebiteľského magazínu dTest vyšiel ako najlepší a najkvalitnejší biely grécky jogurt od spoločnosti Milko.
A práve ten je v súčasnosti v BILLA letáku v akciovej cene až do konca decembra.  Okrem jogurtu je vhodné do šalátu použiť mrazenú a nie sterilizovanú zeleninu. Tá sterilizovaná má zbytočne viac cukru než mrazená, a to kvôli nálevu, v ktorom je pripravená.

Namiesto kapra losos
Hoci je vyprážaný kapor tradičná vianočná pochúťka, skúste ju tento raz nahradiť. A to buď zmenou prípravy, napríklad na pare, alebo zámenou za inú rybu. Skvelý je losos na masle – takéto mäso je zdravé, keďže obsahuje veľa omega-3 mastných kyselín, a taktiež chutné. Na internete nájdete mnoho variácií, ako lososa pripraviť tak, aby chutil výnimočne a skutočne každému. A prečo sa vyvarovať vyprážaniu? Nuž, vyprážané jedlo je kalorické, zvyšuje hladinu cholesterolu a taktiež môže obsahovať rakovinotvorné látky.

Zdravý dezert na koniec
Povedzme si úprimne, dezertom sa odoláva skutočne ťažko. Obzvlášť keď vyzerajú nádherne, skvele voňajú a nám sa pri pohľade na ne zbiehajú sliny. Aj tu však jestvuje riešenie. V prvom rade je to vylúčenie bielej múky a jej nahradenie iným, zdravším typom. Podobne je možné siahnuť po inom druhu tuku, kvalitnom kakau či čokoláde a ďalších zdravých veciach.

Zdravé stravovanie podporte pohybom
Na záver si pripomeňme, že raz za čas „zhrešiť“ nevadí. Dôležité je, aby to „raz za čas“ nebolo pravidelne. Ak chcete podporiť trávenie a spaľovanie tukov, zaraďte do vianočného leňošenia povinné prechádzky, cvičenie, alebo iné pohybové aktivity. Ideálne, ak ich skĺbite tak, aby ste aj tento čas strávili s rodinou. Čo tak, napríklad, požičať si korčule a ísť sa korčuľovať na klzisko?  O to viac vám bude ten majonézový šalát, ryba či dezert chutiť…