Problémy s trávením, obezita, cukrovka, ale aj intolerancie – čoraz viac ľudí sa pasuje s týmito problémami a ambulancie gastroenterológov v mnohých mestách praskajú vo švíkoch.

Je síce pravda, že máme na výber z podstatne väčšieho množstva potravín ako kedysi, avšak treba si uvedomiť, že viaceré potraviny obsahujú stabilizátory a konzervanty, ktoré nie sú pre naše tráviace ústrojenstvo práve najlepšie. Ak máte problémy s trávením, naštartujte svoje trávenie zdravými stravovacími návykmi.

Každý deň nezabúdajte na polievku

Pre problémy s trávením je potrebné zvýšiť konzumáciu teplých polievok. Zápcha, hnačka, či časté bolesti brucha môžu byť spôsobené aj tým, že nekonzumujete teplé polievky.

Žijeme v uponáhľanej dobe a častokrát si na obed dávame len druhé jedlo a polievku vynechávame. Ak vás dlhodobo trápi zlé trávenie, každý deň nezabúdajte na polievku. Konzumácia vývarovej kuracej polievky má pozitívny vplyv nielen na kĺby, ale aj na črevá, pleť a dokonca pre celý imunitný systém. Odporúčame ale nepoužívať bujóny. Tie nemajú nič spoločné s kvalitnými vývarovými polievkami.

Odporúčame robievať polievky z zeleru. Zeler je veľmi dobrý pre žalúdok, podporuje trávenie, pomáha pri nadúvaní a dokonca posilňuje nervy a mozog.

Vyhnite sa komerčne známym sladkostiam

Hladina cukru v krvi sa vie zvýšiť konzumáciou veľkého množstva sladkostí. Viacerí odborníci odporúčajú, aby sa vyhýbali konzumácii komerčne známych sladkostí. Nahradiť ich môžeme čerstvým ovocím, ktorého je teraz v obchodoch, ale aj na trhoch veľa.

Namiesto sladkostí si robievajte ovocno-zeleninové smoothies. Zaujímavé recepty nájdete aj na internete.

Ak chcete naštartovať vaše trávenie, konzumujte každý deň polievku. Zmiznú problémy s vyprázdňovaním (zápchy) a budete sa cítiť lepšie. Ak vám býva ťažko od žalúdka najmä ráno, skúste namiesto konzumácie pečiva, šunky, či paštét jedávať ovsené kaše s ovocím a chia semienkami.

Zdroj obrázka: Shutterstock.com, Autor: Yuriy Masymiv